2013/08/07

adidas ‘’ Unite All Originals’’ Global Campaign Start

adidas Originals x Run DMC Vs A-Trak
adidas has official lunched ‘Unite All Original’ 1st August.  Fans across the world can unite with RUN DMC and A-Trak in an interactive music video that come to life through visual effects and voice commands. 
 アディダスの「Unite All Original」がいよいよ8月1日にスタートした。オリジナルスのオリジンを問い直すキャンペーンで、Run-D.M.C.とA-Trakを起用して全世界でキャンペーンを展開する。第1弾の「Run DMC Superstar 80s and Premium Apparel Pack」も全世界限定1,000ペアが発売された。
Coinciding with the latest ‘Unite All Original’ campaign, adidas Originals deliver an exclusive and limited edition Run DMC Superstar 80s and premium apparel pack. Unleashing only 1000 pairs worldwide
「Unite All Original」というくらいなんだから、1,000ペアなどとケチなこといわないで、100万ペアくらい供給すれば良いのに、これがadidasのセコいところである。今時、こういうティージングはナイキでもやらない。バーチャルマーケティングをもっと研究すべきであるが、プリントキャンペーンはナイキに追いつき、追い超せが効果を現してきた。
Adidas formed a long-term relationship with Run–D.M.C. and hip hop. The success of Raising Hell is often credited with kick-starting hip hop's golden age. The deal between adidas and artists was the first endorsement deal between hip-hop artists and a major sneaker corporation.

キャンペーンは2ステップで構成される。第1ステップはRun-D.M.C.とA-Trakのコラボレーション。第2ステップは消費者がヴォイスコマンドとビジュアルイフェクトでRun-D.M.C.のインタラクティブフィルムを鑑賞できる。

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